Generative Design: Ideation, Sketching, and Critiquing
In this chapter we get into the UX design process, starting with generative design or design creation. The overarching objective of design creation is to formulate a plan for how the system will be structured to satisfy the ecological, interaction, and emotional needs of users. Compared to usage research (a study of things as they currently are), design (about lateral thinking and generating new ideas to make things better) is less procedural and more creative. Generative design is an intertwining of ideation (brainstorming), sketching (capturing and exploring design ideas visually), and critiquing (evaluation, review, and judgment). Ideation is collaborative, iterative, and exploratory, being informed via usage research data and models and design catalysts and is supported by a number of ideation techniques. Sketching is an essential embodied partner of ideation; you are not doing design if you are not sketching. A sketch is a conversation about design. Much of the work in design occurs within the ecological perspective, the interaction perspective, and/or the emotional perspective. The process works best if the team follows certain “rules of engagement.”
この章では、ジェネレーティブデザイン(デザインクリエーション)から始まるUXデザインのプロセスに入ります。デザインクリエイションの包括的な目的は、ユーザーのエコロジー、インタラクション、エモーショナルなニーズを満たすために、システムをどのように構成するかの計画を策定することです。使用状況調査(現状を調査すること)に比べ、デザイン(物事をより良くするための水平思考と新しいアイデアの生成)は、手続き的でなく、より創造的である。ジェネレーティブデザインは、アイディエーション(ブレインストーミング)、スケッチ(デザインアイデアを視覚的に捉え、探求する)、クリテイキング(評価、レビュー、判断)が絡み合ったものです。アイディエーションは共同的、反復的、探索的であり、使用状況調査データ、モデル、デザイン触媒を介して情報を与えられ、多くのアイディエーション技術によってサポートされています。スケッチは、アイデア出しに欠かせない具体的なパートナーであり、スケッチをしていなければデザインをしているとは言えません。スケッチは、デザインについての会話です。デザインにおける作業の多くは、生態学的視点、相互作用の視点、そして情緒的視点の中で行われます。このプロセスは、チームが特定の「関与のルール」に従っている場合に最もうまくいきます。